2023 POLARIS SPORTSMAN 6X6 BIG BOSS 570 EPS
Pieni erä TARJOUSHINTAAN
14 490 € + tk

 

 

Pieni erä Sportsman 570 6×6 BIG BOSSIA Hurjaan tarjoushintaan, osta omasi heti !

AMMATTIKÄYTTÖÖN JA VAATIVAAN HYÖTYKÄYTTÖÖN PARAS TYÖKALU !

Polaris Big Bossin eli ison pomon valmistuksesta on jo 25 vuoden kokemus. Se on eri maiden puolustusvoimien, rajavartiostojen, pelastuslaitokisen ja muiden ammattikäyttäjien kovassa käytössä ympäri maailmaa. Mallia on kehitetty vuosien varrella ammattikäyttäjien kokemuksien ja tarpeiden mukaan. Uusi Sportsman 570 EPS 6×6 EUT eli Big Boss on markkinoiden ainoa 6×6 –malli, mikä on valmistettu ja rekisteröity kahdelle henkilölle. Sportsman 6×6 on varusteltavissa monipuolisilla ja pikakiinnitteisillä Lock&Ride varusteilla moneen eri käyttöön.

Sportsman 6×6 Big Boss 570 EPS mallissa on pidempi runko, jonka ansiosta siihen mahtuu kaksi henkilöä ja enemmän tavaraa. Matkustaja istuu hieman korotetusti ja mukavasti selkänojalla, käsikahvoilla ja jalkatuilla varustetussa istuimessa. Takana on kaasujousi avusteinen kippilava, johon voi lastata jopa 340 kg tavaraa. Lavalla on kuusi kiinnityskoukkua lastaukseen ja siinä on monipuolinen valmius pikakiinnitteisille Lock&Ride lisävarusteille.  Lavan tila voidaan jakaa kahteen eri osaan. Lavan vakiovarusteena on myös mahdollisuus 41 kg lisälastiin lavan päälle. Lisäksi edessä on intergoitu ja tiivistetty 25,5 l. tavaratila. Big Boss vetää myös uskomattomia kuormia peräkärryllä.

Moottorina on luotettava, kestävä, tehokas ja polttoainetaloudellinen yksisylinterinen Pro-Star 570 DOHC EFI. Tankillisella (25,5 l.) polttoainetta ajaa jopa 209 km.

Big Boss on tehty vaativaan etenemiseen erittäin vaikeakulkuisessa maastossa ja raskaaseen työntekoon. Automaatinen nopeasti kytkeytyvä kuusipyöräveto ja erillisjousitus tekevät siitä ainulaatuisen varman etenijän. Etujoustovara on 20,8 cm ja takana 24,2 cm. Maavara on 29,2 cm.

FAKTA

  • Rekisteröity 2-paikkaiseksi EUT –traktoriksi (60km/h) (saatavana myös 40km/h malli)
  • Automaattisesti ja nopeasti kytkeytyvä 100 % HighPerf. 6×6 veto
  • Extra-tiheä voimansiirron välitys
  • Sähkötoiminen EPS ohjaustehostin
  • EBS –moottorijarru ja ADC -alamäkijarru
  • Luotettava ja taloudellinen moottori
  • Kippilava (340 kg)
  • Extra tiheä voimansiirron välitys
  • Telasarja lisävarusteena

 

EPS-OHJAUSTEHOSTIN

Sähkötoiminen ohjaustehostin toimii tehokkaimmin juuri silloin, kun sitä tarvitaan – hitaassa vauhdissa, äärimmilleen lastattuna ja telasarjalla varustettuna. Tehostus vähenee automaattisesti elektronisen ohjauksen avulla, kun tehostuksen tarve laskee kuten nopeammassa vauhdissa, ja näin optimaaliset ajo-ominaisuudet säilyvät joka tilanteessa. EPS-malleissa on lisäksi ANTI KICKBACK -toiminto, jolloin maaston epätasaisuudet eivät siirry iskuina ohjaustangolle.

ADC-ALAMÄKIJARRU JA EBS-MOOTTORIJARRU:

Turvallisen mönkijän ominaisuuksiin kuuluvat jokaiseen pyörään vaikuttavien hydraulisten levyjarrujen lisäksi sähköisesti toimiva ADC-alamäkijarru ja EBS-moottorijarru.

 

TEKNISTÄ HUIPPUOSAAMISTA.

POLARIS 6X6 – JA KAIKKI PYÖRÄT VETÄVÄT!

Markkinoiden nopeimmin kytkeytyvä automaattinen ja todellinen 6×6 veto. Uudessa 6×6-malleissa etuveto kytkeytyy halutessasi entistäkin nopeammin ja automaattisesti, kun pitoa tarvitaan ja myös palautuu automaattisesti, kun sitä ei enää tarvita. Näin kiinnijäämisen mahdollisuus on minimaalinen, ohjaus pysyy kevyenä, eikä jatkuvan 6×6 vedon aiheuttamaa puskemista synny. Kun 6×6 veto kytkeytyy nopeasti, eteneminen on varmaa ja hallittua. Voit myös halutessasi kytkeä jatkuvan 4×6-vedon päälle.

Kaikki tämä toimii sähköisesti yhdestä kytkimestä ilman monimutkaisia vipuja ja toimenpiteitä. Jokainen joka liikkuu maastoajoneuvolla maastossa tietää, että 6×6 vedon on kytkeydyttävä nopeasti päälle, ennen kuin kiinnijääminen on jo tapahtunut. Jo hetkenkin turha sutiminen ja kaivautuminen saa maastoajoneuvon jäämään kiinni. Monissa muun merkkisissä mönkijöissä on käytössä vetojärjestelmiä ns. rajoitetuin luistoin, ja ne vetävät käytännössä vain kolmella pyörällä. Joillakin merkeillä on taas käytössä erikseen kytkettäviä lukkoja, joiden kytkemiseen tarvitaan aikaa ja keskittymistä ajon aikana.

 

 

Mönkijälehden 1/2016 koeajosta poimittua:

  • ”BIG BOSS on yllättävän ketterä ja kevyt ajaa”
  • ”Hämmästyttävän mukava vaikeassakin maastossa”
  • ”Monikäyttöisyyttä lisää kahden istuttava penkki ja hyvän kokoinen kippaava lava”
  • ”Omimmassa ympäristössään se on vaativassa ajossa, kuten tukkikörryn vedossa ja eräkämppien huoltohommissa”
  • ”Sähkölinjojen kunnossapidossa ja vastaavassa työkäytössä se on ylivoimainen peli”
  • ”Ojien ylitykset ja syvät metsäkoneen jäljet menevät poikittain yli että helähtää”
  • ”Mutaspoorin ja soinen maastokin ovat Big Bossille vain suupala”
  • ”Suolla voi ajaa pintakaasulla melkein jälkiä jättämättä, siinä missä nelipyöräinen uppoaa ja kaivaa uraa”