Telasarjalla varustellulla mönkijällä onnistuu helposti:
- Kuntien talvivirkistyskohteiden huolto
- Kuntien metsäalueiden huolto
- Latuhöylän veto
- Tuulikaatojen korjuu
- Hiihtokeskuksien huoltotyöt
- Sähkölinjojen huolto- ja korjaustehtävät
- Pelastustehtävät
- Ranka-/tukkireen veto
- Ympärivuotinen liikkuminen vaikeakulkuisessa maastossa
Polaris Prospector 2.0 -telasarjat:
- Etenevyys äärimmäisen vaikeakulkuisessa maastossa
- Alkuperäinen telasarja ympärivuotiseen käyttöön
- Ylivoimainen veto – ja etenemiskyky
- Optimoitu välityssuhde Polaris nelivetoon
- Tehdastakuu säilyy (tarviketelasarjojen käyttö päättää laitteen tehdastakuun)
- Uusi patentoitu telamaton kuviointi (FlexEdge – tecnology) parantaa ajettavuutta
- Lisääntynyt telojen kosketuspinta-ala (leveämmät kumipyörät) parantaa etenevyyttä
- Etuteloissa erilliset vakaimet, jotka mahdollistavat entistäkin paremmat ajo-ominaisuudet
- Uuden komposiitti rungon ansiosta telasarja on merkittävästi aikaisempaa kevyempi
- Voidaan käyttää sekä lumella että kuivalla maalla.
- Ei liukurunkoa – erikseen voideltava napa. Sisäpuolinen vetojärjestelmä.
- Parannettu telojen kohtauskulma ja suuremmat kääntöpyörät mahdollistavat suuremman kantavuuden sekä ajokäytöksen maaston epätasaisuuksissa.
- Jousikuormitteinen Anti-Rotation System estää telaston ympäripyörähdyksen.
- Markkinoiden kevyin ohjattavuus
EPS-ohjaustehostin
Sähkötoiminen ohjaustehostin toimii tehokkaimmin juuri silloin, kun sitä tarvitaan – hitaassa vauhdissa, äärimmilleen lastattuna ja telasarjalla varustettuna. Tehostus vähenee automaattisesti elektronisen ohjauksen avulla, kun tehostuksen tarve laskee kuten nopeammassa vauhdissa, ja näin optimaaliset ajo-ominaisuudet säilyvät joka tilanteessa. EPS -malleissa on lisäksi ANTI KICKBACK -toiminto, jolloin maaston epätasaisuudet eivät siirry iskuina ohjaustangolle.
Sportsman 570 faktat :
- Maailman ja Suomen suosituin automaattinen mönkijämalli
- T3b-mallisto on rekisteröity kahdelle (60 km/h)
- Saatavana myös T3a rekisteröitynä (40 km/h)
- Osa malleista saatavana myös EU-maasto- ja L7e-malleina
- Automaattinen 100 % neliveto
- Tehokas ja bensapihi 4-tahti/4-venttiili DOHC -moottori (NRMM hyväksytty)
- Sähkötoiminen kaasunohjaus ja huomaamattomasti toimiva nopedenrajoitus
- Erillisjousitus edessä ja takana
- Todella kevyt, mukava ja helppo ajettavuus niin tiellä kuin maastossa
- Progressiivinen EPS-ohjaustehostin (EPS-mallit)
- EBS-moottorijarru (EPS-mallit)
- ADC-alamäkijarru (SP-mallit)
- Pieni kääntösäde – ketterä maastossa
- Yhdestä kahvasta toimivat hydrauliset levyjarrut vaikuttavat kaikkiin pyöriin
- Ohjauksen mukana kääntyvä työvalo
- Kannelinen ja vesitiivis tavaratila edessä
- Vetokoukku ja sähköpistoke vakiovarusteena
- Monipuolinen ja selkeälukuinen 4″ LCD Rider Information Center-mittaristo
- Pistoke huoltolataukselle
- Laaja ja monipuolinen/pikakiinnitteinen Lock&Ride-lisävarustus
Ympäristö on tärkeämpi yhä useimmille meistä. Arvostatko alhaista polttoaineen kulutusta?
Polaris on kehittänyt uusiin malleihinsa erittäin nykyaikaiset ja tehokkaat moottorit. Uusien tehokkaiden DOHC-moottoreiden polttoaineen syöttöä ohjataan Bosch Motronic -järjestelmän kautta. Polaris-moottorit ovat markkinoiden bensapiheimpiä ja luonnollisesti myös niiden päästöt ovat alentuneet merkittävästi. Polariksen polttoaineen kulutus on todistetusti kilpailijoitaan alhaisempi (lue Mönkijä –lehden testi 2/2014 ja Koneviesti 8/2015). Esimerkiksi uusimman Koneviestin vertailussa Polaris Pro Star 570 EFI-moottori kulutti vain 2,33 l tunnissa